Дороги Київщини. Як справляється КОДА.

У попередньому матеріалі ми вже писали, що  з 2018 року, згідно розпорядженню №  573  Київської обласної державної адміністрації від  10.11.2017р,  автомобільні дороги загального користування місцевого значення були передані до сфери управління Київської обласної державної адміністрації.

Служба автомобільних доріг Київської області припинила свої функцій Замовника на об’єктах автомобільних доріг загального користування місцевого значення і ця діяльність перейшла до відома департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства КОДА.

Отже, давайте проаналізуємо, як справляється з такими важливими роботами Київська ОДА і чим її діяльність відрізняється від «папєрєдніків». Ми подивимся на всі дороги області (а не окремі ділянки по певних районах). Тож, висновки мають бути ще більш цікаві.

Угоди та підрядники. Хто перемагає у торгах?

Загалом, профільним департаментом КОДА у 2018-му році було укладено 62 угоди на проведення поточного середнього ремонту доріг в Київській області.

Замовлення на виконання цих робіт отримали 8 компаній-підрядників.

Загальна вартість договорів –  більше 1 млрд. грн.

Найбільшу кількість тендерів виграло ТОВ «Спец Комплект Постач». В їх активі – 30 договорів. Це становить 49% від загальної кількості договорів. Друге і третє місця за кількістю укладених договорів мають ПП «Автомагістраль» та ПрАТ Броварське шляхово-будівельне управління №50. Вони отримали від КОДА по 13 і 6  підрядів на ремонти доріг відповідно. ПП «Автомагістраль»

Як бачимо, за законом Парето,  80% всіх договорів сконцентрували в своїх руках 3 компанії-підрядника.

Угоди та підрядники. Як розподілився обсяг робіт?

Що стосується вартості ремонту доріг і сум договорів, то безперечним лідером також є ТОВ «Спец Комплект Постач». Загальна сума їх договорів становить більше ніж пів мільярда гривень – 571 мільйон гривень. Це 48% від загальної вартості всіх укладених до жовтня 2018 року угод на ремонти доріг загального значення.

26% від загальної суми, або 311 мільйона гривень отримає ПП «Автомагістраль». Яка уклала 13 договорів. Та третьому місці за вартістю договорів ТОВ «Будiвельна компанiя ЕСЮ Україна товариство з обмеженою відповідальністю». Вони отримали підряди на суму 123 мільйона гривень, що становить 11% від загальної суми укладених договорів.

У грошах універсальний закон Парето також повністю підтверджує свою правоту. У нашому випадку 85% від загальної суми укладених договорів отримають лише 3 компанії.

Порівняння компаній – підрядників.

Отже, в даному випадку ми маємо класичну картину, коли зі зміною Замовника змінюється і пул компаній-підрядників. Фаворит співробітництва з КОДА – ТОВ «Спец Комплект Постач» майже не фігурував в період, коли Замовником робіт була Служба автомобільних доріг.

Трійка лідерів – підрядників по кількості договорів у 2017-му році виглядала так: ПП «Автомагістраль» – 18%, ПП «Артембуд» – 11%, ТОВ «Містобудування інвест» – 9%.

У 2018-му ПП «Автомагістраль» отримало 13 підрядів (2-й результат серед усіх підрядників), а  ПП «Артембуд» – взагалі відсутній серед переможців торгів. «Містобудування інвест» також випав з групи найбільших підрядників.

Якщо дивитись на ситуацію з бюджетами, то вона теж зазнала змін.

Лідер сукупної суми по всіх договорах у 2017-му році – ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл». Вони мали 22% всього бюджету. В поточному році ця компанія відсутня серед переможців торгів. ПП «Автомагістраль» у 2017-му році мала 16% від загального бюджету, зараз – 26%. Третій лідер 2017-го року – ПП «Київшляхбуд», яке мало 15% від загального бюджету, у 2018-му також зовсім відсутнє.

Натомість, маємо нового лідера і за кількістю перемог і за обсягом робіт –  ТОВ «Спец Комплект Постач» – 48% від загальної вартості договорів.

Виконання договорів

Жоден з укладених договорів не оплачений на 100% та не завершений. Тому про якість робіт говорити зарано. Але як показують виїзди на дороги – роботу свою департамент КОДА виконує – дороги ремонтуються. Щодо якості ремонту – перевіримо його вже наступного року, коли ремонти «переживуть» зиму.

Висновок

На наш погляд, маємо два факта, які є найцікавішими в приведеній ситуації.

  1. У 2018-му році у пул компаній-підрядників, які ремонтують дороги загального користування місцевого значення Київської області увійшов безаперечний лідер – ТОВ «Спец Комплект Постач». Ця компанія отримує набагато більше будь-якого конкурента, як у кількості укладених договорів, так і у сукупній сумі цих договорів.
  2. Майже повністю зі зміною замовника змінилось коло підрядників як за кількістю виграних тендерів так і за обсягом робіт.

Ця ініціатива публікація підготовлена в рамках проекту «Прозорість і доброчесність публічного сектору», який виконується Програмою розвитку ООН в Україні та фінансується Міністерством закордонних справ Данії протягом 2015-2018 рр.

Думки, висновки чи рекомендації належать авторам та упорядникам цього видання і не обов’язково відображають погляди Міністерства закордонних справ Данії, Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй чи інших агенцій ООН.