З 2018 року, в рамках децентралізації, автомобільні дороги загального користування місцевого значення передані від обласних служб автомобільних доріг (САД) до сфери управління обласних державних адміністрацій (ОДА).

З 1 січня 2018 року в підпорядкування Житомирської ОДА перейшло 948 (6941, 5 км) доріг загального користування місцевого значення. Управління дорожнім господарством в Житомирській ОДА передали в управління промисловості, розвитку інфраструктури та туризму Житомирської облдержадміністрації, яке з 10.01.2018 року перетворили на управління дорожнього будівництва та інфраструктури.

У 2018 році новим управлінням проведено 64 закупівлі на ремонти доріг.  36 закупівель – на капітальний ремонт доріг, 28 – закупівлі поточного середнього ремонту.

Цікаво, що САД у Житомирській області у 2017 році провів усього 29 закупівель ремонтів доріг загального користування місцевого значення. Всі – на поточний середній ремонт.

В середньому, конкуренція і у закупівлях САД і у закупівлях ОДА Житомирської області однакова – 3 учасника у закупівлі. А от знижували ціну у закупівлях САДу більше – середнє пониження цін учасниками на закупівлях ремонтів доріг місцевого значення склала 5,52%, у той час як пониження у закупівлях управління дорожнього будівництва та інфраструктури ЖОДА – 3,39%. Можливо, це пов’язано з більш ретельним складанням технічного завдання фахівцями обладміністрації. Відповідно, працюючи з більш конкретним технічним завданням, учасники усвідомлюють, що не зможуть економити на роботах за рахунок якості.

Технічне завдання на поточний середній ремонт дороги від САДу Житомирської області
Технічне завдання на поточний середній ремонт дороги від
управління дорожнього будівництва та інфраструктури ЖОДА

Загалом, можна говорити про те, що технічні завдання на поточні середні ремонти доріг, які складає до закупівель управління дорожнього будівництва та інфраструктури, виписані набагато краще, ніж аналогічні закупівлі САД. Тож, справляються вони точно не гірше.

Більше того, високий відсоток капітальних ремонтів говорить про те, що ставляться в управлінні до вибору виду ремонту відповідально.

Виходячи з вище викладеного, однозначно можна сказати, що децентралізація пішла на користь місцевим дорогам Житомирщини.